„Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse lietus ieškojo greičiausių

„Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse lietus ieškojo greičiausių

2018-08-12

Kačerginėje šeštadienį įvyko trečias „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių etapas. Diena buvo ypatinga – visų pirma todėl, kad visą dieną trasą skalbė lietus, kuris atnešė labai daug intrigos. Kai kuriems dalyviams adrenalino buvo ir per daug, keli jų lenktynes baigė avarijomis – tai ant stogo, tai be rato ar atsirėmę į saugos atitvarus.

Lietuvos RACE lenktynių čempionatas

„Autoplius.lt Fast Lap“ yra vieninteliai Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato organizatoriai, todėl šeštadienį buvo skelbiami ir šalies čempionato etapo nugalėtojai. Jiems iki Lietuvos čempiono vardo liko tik vienas lenktynių etapas rudenį.

Žiedinių lenktynių dalyviai čempionate skirstomi į keturias klases pagal jų automobilių variklių darbinį tūrį – R1600, R2000, R3000 ir daugiau nei trijų litrų – R3000+. Pirmosios dvi klasė lenktyniauja drauge. Vieną dieną vyksta po du klasių važiavimus, vadinasi, viso šešerios lenktynės.

Negana to, papildomos intrigos įneša taisyklėse numatytas punktas – pirmojo važiavimo dešimt greičiausių dalyvių startuoja veidrodiniu principu: nugalėtojas į antrą RACE išvažiuoja dešimtas, antros vietos prizininkas devintas ir t.t.

Sudėjus visos dienos rezultatus, skelbiame šio etapo nugalėtojus skirtingose klasėse.

R1600/R2000 klasės

Šių klasių bendri važiavimai pasižymi itin aštria kova. Trys greičiausi kvalifikacijos dalyviai tilpo į vieną sekundę, o važiavimuose kovojo įsirėmę vienas į kitą. Didžiausią potencialą laimėti rodė Julius Skirmantas, bet dar pirmų lenktynių metu starto finišo stabdymo zonoje jam nulūžo amortizatoriaus tvirtinimo elementas, lūžo ratas ir Julius tas lenktynes pabaigė kaip žiūrovas.

Kaip ir Laurynas Simonavičius, kurio „Honda Civic“ apsivertė pirmame posūkyje. Nei automobilis, nei vairuotojas incidento metu nenukentėjo.

O antrajam grupės RACE važiavimui automobilį Julius Skirmantas jau susitvarkė ir iš aštuonioliktos pozicijos pakilo net į antrąją. Tačiau ant nugalėtojų pakylos jis nelipo dėl neiškovoto nei vieno taško pirmame važiavime.

R1600 rezultatai

  1. Lukas Stanevičius, Honda CRX, 20 taškų
  2. Tomas Buškevičius, Honda Civic, 15 taškų
  3. Richardas Martinkevičius, Honda Civic, 12 taškų

R2000 rezultatai

  1. Karolis Gedgaudas, Honda CIvic, 20 taškų
  2. Andrius Keblys, Honda Civic, 13 taškų
  3. Eugenijus Dusevičius, Honda Civic, 11 taškų

R3000 klasė

Jei pirmose klasėse „einamiausia valiuta“ yra „Honda“ automobiliai, šioje klasėje beveik visi renkasi BMW, įskaitant visus tris nuo nugalėtojų pakylos. Bet vaizdas finiše galėjo būti visai kitoks, jei ne kelios avarijos. Visų pirma, stadiono posūkyje apsisukus Vaidotui Mitkui (jis taip pat kliudė ir Mantą Matukaitį), jau du stiprūs dalyviai praleido galimybę pelnyti svarbių taškų. Trasoje sukosi ir dar keli lenktynininkai – tai truputį neapskaičiuoto tempo ir aštrios kovos lietuje pasekmė.

  1. Ignas Domeika, BMW 330, 16 taškų
  2. Marius Survilas, BMW E30, 14 taškų
  3. Aurimas Mištautas, BMW 318i, 12 taškų

R3000+ klasė

Galingiausių ir greičiausių automobilių klasėje geriausią tempą rodė Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, tačiau apie jį bendroje įskaitoje kalbėti negalime, nes laimėjęs pirmas lenktynes antrosiose jis nestartavo. Tad nugalėtojų pakyloje prizus dalinosi kiti trys lenktynininkai.

Pirmųjų lenktynių metu antras finišavo Paulius Reisas su BMW, itin sėkmingai už savęs beveik visas lenktynes laikęs Ramūną Čapkauską su „Seat Leon Cupra TCR“. Pauliaus BMW, nors ir gerokai galingesniu varikliu (apie 600 AG), posūkiuose buvo akivaizdžiai lėtesnis už Ramūną, bet galimybės lenkti nesukūrė – ką prarasdavo posūkiuose, atkovodavo tiesiose atkarpose.

Antrosiose lenktynėse pirmas finišo liniją kirto Ramūnas Čapkauskas ir rodėsi, jog jo diena tapo geresne, tačiau po teisėjų skirtos baudos jis nusirito į antrąją poziciją, pirmą užleidęs tam pačiam Pauliui Reisui, kuris ir išvažiavo namo pelnęs daugiausiai taškų.

  1. Paulius Reisas, BMW E30, 18 taškų
  2. Ramūnas Čapkauskas, Seat Leon Cupra TCR, 15 taškų
  3. Edvinas Einikis, Audi S4, 12 taškų

„Time Attack“ – greičiausio rato lenktynės

Pirmose „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse, kurios vyko prieš 10 metų, dalyviai dėl pozicijų trasoje nekovojo – vyko tik greičiausio rato varžybos. Per dešimtmetį įvyko natūrali evoliucija – pradžioje dalyviai buvo išskirti pagal automobilio paruošimą į „Street“ ir PRO grupes. Vėliau, iš PRO lenktynininkų išaugo RACE čempionatas. Bet „Time Attack“ disciplinos organizatoriai nepamiršo, dar ir šiandien čia galima varžytis su specialiai lenktynėms neparuoštu automobiliu, tiesa, kiek sulėtintoje, saugesnėje trasoje.

Greičiausią ratą „Time Attack“ rungtyje įsuko PRO grupėje važiavęs Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ – 1.11.692. Dėl šalto asfalto, o vėliau ir dėl šlapios trasos lenktynininkas nepriartėjo prie „Nemuno žiedo“ trasos rekordo, nors tokį rezultatą jam prognozavo organizatoriai. Rekordas vis dar priklauso Dainiui Matijošaičiui, kuris praėjusiais metais trasą įveikė per 1:10.126.

Tuo tarpu greičiausias „Street“ – standartinių automobilių klasėje – buvo Dainius Kablys su „Mitsubishi Lancer Evo X“. Jo laikas – 1:21.421.

Paskutiniam etapui – į Estiją

Šių metų „Autoplius.lt Fast Lap“ čempionatą sudaro keturi etapai. Finišavus trečiajam, daluyviai ims ruoštis ketvirtam. O jis vyks puikioje Pernu miesto lenktynių trasoje Estijoje. Ir kiek netikėtu metu – nuo medžių jau krentant lapams, spalio šeštą dieną.